נתגז השלימה גיוס אג"ח בסך של 400 מיליון ₪ בריבית של 3.78%

חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתגז) השלימה היום גיוס אג"ח של 400 מיליון ₪ בריבית אפקטיבית של 3.78% (צמוד למדד), להמשך מימון תכנית הפיתוח של נתגז, במסגרתה תורחב מערכת ההולכה הארצית ויוקמו מקטעים נוספים ביניהם הקו המזרחי, הקו לירושלים וכן השלמת הקמת המצוף הימי לקליטת גז טבעי נוזלי.
להנפקה נרשמו עודפי ביקושים בהיקף של כ- 1.4 מיליארד ₪ מהגופים המוסדיים המובילים בישראל.

סכום הגיוס משלים לסכום כולל בסך 900 מיליון ₪, שאושר במסגרת סדרה ג' בשנה שעברה. מדובר בסדרה בעלת משך חיים ממוצע (מח"מ) ארוך (למעלה מ–10 שנים). הגיוס בוצע לאחר שביום שלישי שעבר, הודיעו שתי חברות הדירוג על השארת דירוג האשראי הגבוה של נתג"ז (מידרוג Aa1, מעלות AA).

שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו: "לנתגז יש תפקיד מרכזי בהענקת בטחון בתחום האנרגיה למדינת ישראל. היא הזרוע הביצועית של משרד האנרגיה והמים, שמקדמת את מהפכת השימוש בגז הטבעי שמוביל המשרד. פרויקט המצוף הימי, המוקם בקצב מהיר, ויחל לפעול בשבועות הקרובים, הוא פרויקט חשוב בתחום זה. הגיוס המוצלח יאפשר לחברה להשלים פרויקטים חשובים נוספים הנדרשים לפיתוח משק האנרגיה הישראלי".

 
יו"ר נתגז, רון חיימובסקי: "נתג"ז השלימה גיוס חוב בסך של 400 מיליון ₪ לכ- 20 שנים ובריבית אטרקטיבית ונוחה. הדבר מצביע על האמון הרב של המשקיעים בחברה לאורך זמן, הנובע מהכרה במרכזיותה של החברה עבור משק האנרגיה הישראלי, במקצועיותה, ובחשיבותה של הקמת תשתית לאומית לעצמאות אנרגטית."

מנכ"ל נתגז, שמואל תורג'מן: "בעידן בו הביקוש לשימוש בגז טבעי במשק החשמל ובתעשייה הולך וגובר, יאפשר הסכום שגויס לממן את המשך פיתוח מערכת ההולכה הארצית לרבות מקטעים נוספים, ביניהם הקו המזרחי, הקו לירושלים, וכן את החיבור של צרכני החלוקה, שייהנו בעתיד הקרוב מהגז הטבעי כתחליף לתזקיקי נפט יקרים ומזהמים".

את הגיוס, בו השתתפו הגופים המוסדיים הגדולים בישראל, ביצעה הנהלת נתגז, בהובלת סמנכ"ל הכספים ליעמי ויסמן ומנהל מחלקת כלכלה ומימון עופר חייט, ביחד עם קבוצת החתמים בראשות אקסלנס נשואה ובהשתתפות לאומי פארטנרס ומנורה מבטחים. חברת הייעוץ גורן-קפיטל, משרד עו"ד שניצר, גוטליב, סאמט ומשרד רו"ח דלויט ליוו את החברה בהליך ההנפקה.

נגישות