נחתם הסכם הולכה בין נתגז למפעל פניציה שבאזור התעשייה ציפורית

חברת נתגז ומפעל פניציה חתמו היום (16.10.2012), על הסכם להקמה וחיבור של המפעל, למערכת ההולכה הארצית של הגז הטבעיטקס החתימה נערך במעמד שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו, ובהשתתפות יו"ר נתגז, רון חיימובסקי,  מנכ"ל נתגז, שמואל תורג'מן, נאמן פניציה, חן ברדיצ'ב, ומנכ"ל פניציה, ערן חיימוביץ.

במסגרת ההסכם,  נתגז תניח צנרת הולכה לגז טבעי באורך של כ- 26 קילומטרים מדוברת, דרך בית קשת ועד לאזור התעשייה ציפורית. הקמת המקטע צפויה להסתיים באמצע 2014. בנוסף, חברת נתגז תקים עבור המפעל מתקן PRMS  (הפחתת לחץ ומדידה) בבית קשת, בהספק של כ- 5,000 מטר מעוקב לשעה.

שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו,  אשר ברך על החתימה אמר: " היום אנו צולחים צעד הכרחי בדרך להצלת מפעל פניציה, המהווה עוגן לתעשייה בגליל, באמצעות קידום חיבורו למערכת ההולכה הארצית של נתגז. אני רוצה לנצל הזדמנות זו על מנת להודות במיוחד לאנשי רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והמים וכן לאנשי נתגז, שעומלים על המלאכה מדי יום, כדי להביא אלינו את המסמך הגמור עליו אנו עומדים לחתום. בנוסף, אנו מרכזים מאמץ נוסף שמטרתו לגשר על פער הזמנים עד להגעת הגז הטבעי מתמר באפריל 2013, ועד לסיומו של פרויקט הנחת הצינור לפניציה הצפוי להסתיים כשנה מאוחר יותר, וזאת באמצעות שינוע של גז טבעי דחוס (CNG). משרד האנרגיה כולו יתגייס למשימה, אולם על מנת להשלימה, אנו צריכים את שיתוף הפעולה של משרדים נוספים.זוהי פריבילגיה לשר מכהן להשתתף בטקס מסוג זה, בו קוצרים את פרי עמלנו. העתיד של פניציה נראה כעת הרבה יותר מבטיח."

יו"ר נתגז, רון חיימובסקי, אמר: "חברת נתגז, אשר נושאת את בשורת הגז הטבעי, בתכנון, בפיתוח ובהקמת תשתיות הולכה לכל מקום בישראל ולכל מפעל לרבות בפריפריה, התגייסה מהרגע הראשון לתכנון, ביצוע והקמה של חיבור מפעל פניציה למערכת הולכת הגז הטבעי, מהלך שהוביל משרד האנרגיה והמים.חיבור המפעל, כמו גם מפעלים נוספים באזור ציפורית והצפון, הוא הגשמת החזון ומימוש בשורת הגז הטבעי שיביא לעצמאות אנרגטית של מדינת ישראל, הוזלת עלויות ייצור ולסביבה ירוקה ונקייה יותר.

מנכ"ל נתגז, שמואל תורג'מן, אמר: "נתגז מגויסת באופן מלא לחיבור פניציה למערכת ההולכה הארצית. הצורך שנוצר בחיבור פניציה ממחיש את החשיבות העצומה שיש לעידוד תעשייה ישראלית, על ידי חיבורם של מפעלי התעשייה, למערכת ההולכה הארצית.  כפי שכבר הוכחנו בחיבור הקו הצפוני, בפרויקט המצוף הימי ובחיבור מפעלי תעשייה בכל רחבי הארץ, אנו יודעים להתארגן במהירות וביעילות וכך נפעל גם הפעם לצורך חיבור המפעל".

מנכ"ל פניציה, ערן חיימוביץ', אמר: במהלך הטקס: "אני שמח להיות חלק מחתימת הסכם על חיבור מערכת הולכת הגז הטבעי של חברת נתגז למפעל פניציה הממוקם בפריפריה הצפונית של ישראל. זהו שלב הכרחי וחשוב בהצלת המפעל, ואני רוצה להודות לשר האנרגיה והמים, על תרומתו ליישום המהלך, ועל הובלת הנושא בקרב חברי הממשלה. כמו כן, ברצוני להודות לשר על תרומתו ומעורבותו האישית בחיבור תשתיות הגז הטבעי של מדינת ישראל. אבל צריך לזכור,  גם באירוע חגיגי זה, זה רק השלב הראשון בדרך להצלת המפעל. מכיוון שעתידם של מאות עובדי פניציה והסביבה עדין לוט בערפל. עלינו למצוא משקיע חדש שייכנס למפעל וישתכנע בנחיצות וחיוניות החברה בתנאים העסקים שנוצרו ללא משקיע, עתיד החברה אינו מובטח".

נגישות