נתג"ז השלימה גיוס חוב בשווי 400 מיליון ₪ בריבית של 2.49%

הגיוס, אשר הושלם היום (26.11.15), נועד להמשך מימון תכנית הפיתוח של החברה, במסגרתה תושלם הרחבת מערכת ההולכה הארצית ע"י סיום הקמת הקו המזרחי באורך של 90 ק"מ, השלמת קו הגז לירושלים וכן הנחת קו חדש לרמת גבריאל.

הגיוס בוצע על ידי הרחבת סדרת אג"ח ד', באמצעות גיוס פרטי למשקיעים המוסדיים הגדולים בישראל. טרם הגיוס דירגו חברות האשראי "מידרוג" ו-S&P את הרחבת הסדרה בדירוגים הגבוהים Aa1 ו- AA (בהתאמה).

במסגרת הגיוס הונפקו ע"י החברה אג"ח בסכום של 400 מיליון ₪ בריבית של 2.49% (צמודה למדד). כמו כן, לגיוס נרשמו ביקושי של 837 מיליון ₪.

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה המים, ד"ר יובל שטייניץ: "גיוס הכספים של חברת נתג"ז, שמיועד להרחבת הצנרת להולכת הגז ברחבי מדינת ישראל, הינו צעד משלים לרפורמה שהובלנו, כדי לאפשר את חיבורם של כאלף מפעלי תעשייה ובתי מלון לגז טבעי בשנים הקרובות. המשמעות היא הורדת עלויות וחיזוק התחרותיות של התעשייה והתיירות אל מול העולם, תוך כדי שיפור ניכר באיכות האוויר לרווחת כל אזרחי ישראל. אנחנו ממשיכים בפיתוח מערכת הולכת הגז וחיבור המפעלים ובמקביל מפתחים גם את שדות הגז, לוויתן, כריש ותנין, שהתגלו בים התיכון ונשארו תקועים מתחת למימיו עד כניסתו של מתווה הגז לתוקף, שיאפשר את פיתוחם".

מנכ"ל נתג"ז, שמואל תורג'מן: "אנו מברכים על האמון ששוק ההון והציבור ממשיכים להעניק לחברה ומודים למשרד האנרגיה והממשלה על תמיכתם במהלך. הסכום שגויס יאפשר לחברה להמשיך בתנופת ההקמה במסגרת פיתוח המערכת הארצית לצורך עמידה בביקושים עתידיים, חיבור לקוחות נוספים למערכת וקליטת גז טבעי מספקים חדשים".

את הגיוס, בו השתתפו הגופים המוסדיים הגדולים בישראל, ביצעה הנהלת החברה, בהובלתסמנכ"ל הכספים דניאל סובל, ביחד עם קבוצת החתמים בראשות פועלים IBI ובהשתתפות כלל חיתום, לאומי פרטנרס ואקסלנס. משרד עו"ד יגאל ארנון ליוו את החברה בהליך ההנפקה.

לדף דירוגי האשראי של החברה וקישור לדוחות הדירוג המעודכנים:

http://www.ingl.co.il/?page_id=194

נגישות